Sidor

tisdag 28 juni 2011

Mina mål

Hoppas att ni har haft en fin midsommar! Jag har tagit lite "ledigt" och därav inga inlägg, men nu är jag i farten igen!



Själv har jag nu bestämt mig att lägga i en högre växel och äter numera en strikt LCHF och ska göra det tills jag nått mitt satta mål. Jag har inga lopp förrän i höst och då kan jag låta kroppen i lugn och ro helt anpassa sig för fettförbränning.

Lite huvudvärk har jag upplevt 2-4 dagen, har tagit EN Ipren/dag och då har det gått över. Däremot så har jag inte haft några som helst problem med löpningen, har kört tre pass på mellan 6-8 km i ett bra tempo. Ett råd är dock att ta det lugnt med träningen under en omställningsfas.

Man räknar med en omställningsfas på ca 4 veckor när man går över till LCHF. Under de första 2-4 dagarna av anpassningen så är det inte ovanligt med symptom som;
  • trötthet, irritation/humörsvängningar, huvudvärk och illaluktande andedräkt.
Detta är helt normalt och efter ca en vecka så har de gått över.Inte alla får dessa men jag drabbas alltid när jag skär ner på kolhydraterna då jag är otroligt känslig för socker. Jag vet hur mycket bättre jag mår sen och då är det värt de få besvären jag får.

Jag har satt två mål och jag kommer att delge mina resultat längs vägen här på bloggen:
  •  Mål ett:  -10 kg innan 23/9 (och då i fett!)
  •  Mål två: få in styrketräning 2ggr/vecka.
Så nu är de nedskrivna, och nu är det bara att köra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar