Sidor

måndag 20 juni 2011

Gott till grillat!

Så här till sommaren så tycker jag att det smakar extra gott med kalla såser till det grillade köttet, själv äter jag gärna tzatziki. Här bjuder jag på ett recept som jag hämtat ur boken "LCHF Husmanskost: Den goda vägen till hälsa och viktminskning" (ligger nu trea på topplistan på Bokus i kategorin Mat & Dryck!) som jag varmt rekommenderar då den innehåller många goda recept för hela familjen. Längst bak i boken finns även förslag på färdiga veckomenyer. De har hjälp mig i min vardag då jag snabbt behöver ha idéer för att skriva ihop en inköpslista inför veckohandlingen.



4 portioner
1 gurka
1 tsk salt
2 dl turkisk youghurt
2 vitlöksklyftor
2 krm svartpeppar

Grovriv gurkan på ett rivjärn.
Salta gurkan och krama sedan ur vattnet.
Blanda med turkisk youghurt.
Skala vitlöken och pressa i klyftorna.
Salta och peppra.


Hoppas att det smakar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar