Sidor

måndag 18 juli 2011

Tänk om det är så enkelt, eller helt enkelt för bra för att vara sant!?

Har ni sett reklamen på tv om detta tuggummi som nu hårdlanseras? Jag tvivlar på att produkten håller vad den lovar, någon som har prövat?

Igår var jag på Apoteket och såg till min stora förvåning att även de marknadsför produkten starkt genom att ha tuggummit placerad precis vid kassan. Här kan man ju verkligen fråga sig hur vetenskapligt beprövad produkten är? Undra hur många som köper detta i hopp om att få effekten av Focus, Beauty eller Active"?



Man ska nog vara mycket skeptisk även till Apotekets varor, som iallafall jag tidigare trodde var ordentligt beprövade och pålitliga. Deras "godisbarer" för viktminskning är en annan produkt som man bör se upp med! Visst du går ner i vikt om du orkar leva på dessa då det är lågkalori, men VAD är det du tappar och mister på köpet?

Muskel- och vattenvikt samt minskad ämnesomsättning, fettet håller även kroppen krampaktigt fast vid hot av svält! Många gånger innehåller även dessa baren socker som får insulinet att utsöndras och lagra in det mesta som fett då kroppen tagit den energi den behöver. Vad händer sedan när du börjar äta igen? En klassisk väg till jojobantning, en stressad kropp och rubbad ämensomsättning skulle jag våga påstå!



Är vi så desperata efter "quick fixs" då det finns en marknad för sånt här? Vad tror ni är den sanna nyckeln för "Fokus, Beauty eller Active"?

2 kommentarer:

  1. Motion och BRA mat, som LCHF!

    SvaraRadera
  2. Tack Erica! Det är iallafall jag övertygad om! Äter du LCHF, vad fick dig att börja göra det och vad är dina upplevelser och hälsovinster? Alltid spännande att höra tycker jag :)

    SvaraRadera