Sidor

onsdag 27 juli 2011

En uppdatering på "Vägen mot målet"

Nu har det gått ett par veckor sedan jag bestämde mig för ett nytt mål (28/6-11) och vad har då hänt?

Jag styrketränar 2 ggr vecka och känner att jag fått en bra rutin på det nu. Jag kör passen på morgonen effektivit i ca 60 minuter med 15 minuter på löpband som uppvärming. Varierar mellan maskiner, fria vikter och funktionell styrka med egen kroppstyrka och även på pilatesboll.


Då jag har som mål att spinga Lidingöloppet i slutet av september så ser jag till att löpträna minst 4 ggr/vecka med varierad längd. Det går bättre och bättre, känner inget i höften längre vilket känns så skönt. Naprapaten gjorde verkligen underverk! Nu planerar jag att börja variera passen med intervaller och backträning för att komma upp lite i fart samt jobba med styrkan och uthålligheten i benen.


Kosten har jag verkligen fått rutin på, äter mina mål strikt och håller nere på kolhydratsintaget och får min energi från fett och protein. Känner mig mätt och lugn i kropp och själ, har absolut inget sötsug vilket är helt underbart!


Vad har resultaten då blivit?
Vikt: -3,1 kg
Midjemått: -4 cm
Fettprocent: -1,4% (enligt Tanitra våg)
Muskelmassa: + 0,2 kg (enligt Tanitra våg)


Känner mig väldigt nöjd med det, jag är på god väg mot mitt delmål som är satt till den 23/9.


Mitt stora mål ska vara nått den 29/11 och jag har målbilden klar för mig,  har även delat med mig av den till min närmaste vän för att det även ska vara sagt! Jag är helt övertygad om att jag kommer att nå det och att resultaten kommer att vara livslångt då det handlar om förändra en livsstil långsiktligt. Inte en "lågkalori/fettsnål metod" som blir omöjlig att hålla i längden då kroppen skriker efter mat/något sött, det är iallafall min erfarenhet!


Nu bär det iväg till Gröna Lund för lite skoj i glada vänners lag.
Må så gott och ta vara på sommaren!

1 kommentar:

  1. Bra där!!! Klart du kommemr nå ditt mål!! :) :)

    SvaraRadera