Sidor

lördag 28 januari 2012

Överraskade med en hembakt tårta!

Min svåger Gile fyller år imorgon men jobbar då så vi bestämde oss för att åka och överraska honom idag. Mamma sa att hon köper med sig en tårta och jag bestämde mig för att då baka en och ta med så även jag kunde njuta. Valde att baka en tårta ur Björn Ferrys och Cathrine Schücks bok "Ferry Food LCHF", en favorit som jag tidigare gjort. Enkel men ack så god!


Kör mandelspån till mjöl


Koka upp lite vatten och smält i mörk choklad


Tillsätt florsocker (1 tsk) och smör


I med smeten i form löstagbar botten klädd med plastfilm.
Stoppa in i frysen för minst en timme så att det stelnar.


Toppa tårtan med vispad grädde och bär.
Vips så är tårtan klar!


Kanske inte precis som på bilden men fin ändå!


Ferry Food LCHF av Björn Ferry och Cathrine Schück rekommenderas! Många goda recept samt Ferrys egna historia.


Gile blev glad och tog en bit av även min, vilket alla gjorde.
Fick bara positiva kommentarer!

Gile arbetar som kock på en restaurang i Tumba och berättar att fler och fler gäster vill byta ut potatis, ris och pasta mot grönsaker. Underbart när fler upptäcker hur bra de klarar sig utan dessa och hur bra de mår utav det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar