Sidor

onsdag 25 januari 2012

LCHF vinner mark!

Oj vad länge sedan jag skrev ett inlägg och oj vad mycket som hänt! Tyvärr så åkte jag på en mykoplasma infektion under hösten som gjorde att hela jag kom ur balans. Det har tagit tid att återhämta sig och jag brottas lite med trötthet fortfarande men är på gång igen med allt då viljan är stark!

Man märker att LCHF växer sig starkare då fler börjar ifrågasätta de förlegade kostråden och själva vågar pröva och upptäcker därmed hur bra de mår. Det debatteras och det skrivs i tidningarna och senast igår så blev jag så glad när jag köpte tidningen "Hälsa & Fitness" där hälsoexperten var så positivt inställd till LCHF. Myten om det stora behovet av kolhydrater i samband med träning börjar ifrågasättas! Om du har vant kroppen till en sockerförbräning så kommer behovet att kvarstå men ställer du om kroppen till att förbränna fett så kan du träna och prestera minst lika bra. Det är dessutom mer energi i fett än i kolhydrater så bättre än så kan det inte bli. Äter du dessutom mejeriprodukter, bär, nötter och grönsaker får du i dig en liten andel kolhydrater som ger lite extra energi.




Klicka på ovanstående bild så kan du själv läsa svaret i förstorad version.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar