Sidor

torsdag 26 januari 2012

Boktips för näringsintresserad!

Idag var jag och besökte en näringsterapeut här i Tumba då jag en längre tid har haft en ihållande trötthet i kroppen som har hållt i sig sedan min infektion i höstas. Som lic. kostrådgivare så har jag en viss kunskap kring hur man kan balansera upp kroppen, men saknar den fördjupade och ville därför komplettera min kunskap med någon som kan den delen bättre. Jag tog kontakt med Anna J Hejlm på Tumba Hälsocenter (Tumba Hälsocenter) och vi gick tillsammans igenom historik samt de symptom som jag upplever. Jag fick många goda råd och fick genast ett stort förtroende för henne. Det var inget om att "pracka på en massa tillskott", utan ren rådgivning vilket kändes bra då sånt "kostar på". Nu ska jag göra lite förändring och se om jag kan få upp energin i kroppen igen. To be continued.....!

Hon rekommenderade mig en bok som jag köpte och efter att snabbt har börjat bläddra i den så är jag helt såld. Den heter "Näring och mental hälsa - en bok om kosttilskottens underbara möjligheter" som är skriven av Dr. Matti Tolonen som arbetat med komplementär medicin i över 25 år.



Har någon läst den? Vad tyckte ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar